Film wideo „exlplainer” to krótkie, ale bardzo wciągające i pouczające wideo zaprojektowane, w celu wyjaśnienia produktu lub usługi firmy. Ponieważ jest lekki i rozrywkowy, przechwytuje i przyciąga uwagę widzów, jednocześnie przekazując wiadomość lub rozwiązując problem. Dzięki temu jest jednym z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych, które można jeszcze zdobyć.
Zalety i korzyści filmów marketingowych
Mimo że filmy typu explainer, są już od jakiegoś czasu, wiele firm wciąż niechętnie inwestuje w ten sposób prezentacji i nie wykorzystuje pełnego ich potencjału. Świat marketingu zmienia się z tekstowego na wizualny, a filmy łączy się w wyjątkowy i wszechstronny sposób. Dlatego explainer video stało się nieocenionym narzędziem marketingowym. Może pomóc nie tylko budować świadomość i zaufanie wśród klientów, ale także zwiększać zysk i szybki zwrot z inwestycji. Aby stworzyć potężne i skuteczne narzędzie tego typu, musimy wiedzieć o nich wystarczająco dużo, aby dopasować cel filmu do swoich celów marketingowych. Warto więc dowiedzieć się o nich jak najwięcej, aby zwiększyć sprzedaż i ulepszyć ogólną strategię marketingową. Ważne jest również orientowanie się w różnych rodzajach filmów, o tym, jak wygląda proces produkcyjny i na czym powinniśmy się skupić przy wyborze właściwej firmy produkcyjnej. Gdy dowiemy się dlaczego potrzebujemy takiego rozwiązania, warto też pomyśleć o zwrocie z inwestycji. Wiadome jest, że pieniądze napędzają świat. Czy nam się to podoba, czy nie, wszystkie nasze działania są w pewnym stopniu kontrolowane przez pieniądze.
Aby prowadzić dobre życie, staramy się uzyskać stały dochód, który pokrywa nasze podstawowe koszty utrzymania, a także umożliwia nasz rozwój. Tego samego oczekujemy od video explainera. Choć wydajemy na jego tworzenie, mamy nadzieję, że ich pozytywne oddziaływanie marketingowe, przyniesie nam zysk. Na szczęście filmy są produktami wysokiej jakości, przy jednocześnie minimalnych nakładach na produkcję, zwłaszcza jeśli są produkowane w formie animacyjnej.