Jestem sprzedawcą w sklepie z asortymentem tytoniowym. Smakowy tytoń do fajki wodnej sprzedaje się prawie dwa razy lepiej niż tytoń standardowy. Co może być tego przyczyną? Czy to przez łagodniejszy smak, delikatniejszy zapach czy powiązanie sziszy ze znacznie egzotyczniejszymi smakami? A może przez bardzo sprytnych projektantów opakowań do smakowych tytoniów?
Jak reklama wpływa na sprzedaż smakowego tytoniu?
Już jakiś czas temu zauważyłem, że smakowy tytoń do sziszy sprzedaje się lepiej od innych. Moim zdaniem wynika to z bardzo ciekawego i zaplanowanego działania jakim jest podkreślenie i uwydatnienie samego opakowania. Opakowanie standardowego tytoniu nie za bardzo się wyróżnia, ponieważ nie za bardzo można powiązać walory estetyczne z samym tytoniem. Jednakże, jeżeli mamy do czynienia z tytoniem smakowym, walory estetyczne mamy bardzo zróżnicowane. Tytoń o smaku pomarańczy projektanci podkreślają mocnym, pomarańczowym, neonowym wręcz kolorem a smak jabłkowy mogą podkreślić jaskrawym seledynem, przez co znacznie łatwiej rzucają się w oczy ewentualnym klientom, którzy szukają czegoś nowego. Dlatego właśnie smakowy tytoń ma większe pole do popisu, jeżeli chodzi o zachęcenie do kupna. Na półkach w sklepie opakowania ze smakowym tytoniem znacznie łatwiej wyróżniają się na tle typowych, szarych opakowań z tytoniem standardowym. Podkreślanie cech produktu poprzez kolory i wyrazy są ciekawym zabiegiem, ale często też potrafią wprowadzać ludzi w błąd.
Bardzo często, tytonie smakowe, znacznie niższej jakości stawiają na piękne opakowania i są wybierane przez osoby niedoświadczone, kiedy tytonie znacznie lepszej jakości pozostawiane są w tyle tylko i wyłącznie ze względu na brak krzykliwego pudełeczka, który wyróżnia się swoją barwą.