W zawodzie managera istotne jest nie tylko bycie kierownikiem. W wielu przypadkach manager staje się po prostu pracownikiem – osobą, która pracuje na sukces firmy. Rzecz jasna, jego zakres obowiązków znacznie przekracza ten, który zostaje powierzony pracownikowi niższego szczebla. Wiąże się to jednak z koniecznością ciągłego rozwoju.
W czym się szkoli manager?
W przypadku mnogości oraz różnorodności obowiązków managerowie biorą udział w szkoleniach z różnych dziedzin. Są to głównie szkolenia z komunikacji interpersonalnej, z zarządzania, planowania, motywowania pracowników oraz administracji. Nie należy jednak zapominać, że dla managera istotne są także kontakty z klientem. W szybkim zdobyciu niezbędnych umiejętności niezwykle pomocne okazują się jednorazowe szkolenia sprzedażowe. W krótkim czasie manager uczy się jak właściwie rozmawiać i prezentować oferty różnym klientom. Uczy się technik pracy z klientem indywidualnym (B2C – business-to-consumer) oraz klientem biznesowym (B2B – business-to-business). Dzięki tego typu szkoleniom może także nauczyć się w szybki sposób zarządzać sklepem internetowym. Dla lepszego kontaktu z klientami poćwiczy negocjacje sprzedażowe oraz zachowania sprzyjające odpowiedniej komunikacji. Podczas takich szkoleń nauczy się także właściwie formułować cele sprzedażowe, tak aby były możliwe do osiągnięcia dla niego oraz reszty pracowników. Posiądzie również umiejętności strategiczne, umiejętność przygotowywania planów sprzedażowych oraz zarządzania zespołem sprzedawców.
W byciu managerem niezwykle ważna jest elastyczność. Manager musi nieustannie obserwować zmieniające się trendy oraz za nimi podążać, musi bardzo szybko podejmować decyzje. W tym zawodzie niezwykle ważny jest kontakt z innymi ludźmi: pracownikami oraz klientami, zatem niezbędne jest ciągłe doskonalenie umiejętności komunikacyjnych.