Studia marketingowe są bardzo dobrym wyborem dla kogoś takiego jak ja. Dzięki nim jestem w stanie zdobyć wszechstronną wiedzę z zakresu marketingu, pisania, PR oraz wielu innych zagadnień, które na pewno przydadzą mi się w życiu. Najbardziej czekałem jednak na czas praktyk.
Wybór praktyk w doświadczonej agencji PR
Jeden z profesorów świetnie znał całe środowisko agencji zajmujących się public relations. Ponieważ wielu studentów na praktyki szło właśnie do takich firm, postanowił on zrobić wykład dotyczący najbardziej znanych i doświadczonych agencji tego rodzaju. Powiedział, że chce nam w ten sposób pomóc w wyborze firmy, która będzie dla nas najodpowiedniejsza. Udział nie był obowiązkowy – przychodził ten, kto chciał. Wykładowca zaczął od wymienienia wszystkich liczących się agencji oraz zapisania ich nazw. Później opisał pokrótce każdą z nich opisując, jakie ma zalety oraz jakimi zasadami w pracy się kieruje. Dowiedziałem się, że różne doświadczone agencje PR, choć zajmują się dokładnie tymi samymi usługami i działają na dokładnie tym samym rynku, mają zupełnie inne metody działania oraz inne podejście do tematu chociażby sposobu zatrudniania ludzi i kierowania ich pracą. Dla jednej agencji liczyło się zaangażowanie i pracowitość, podczas gdy inna znacznie bardziej ceniła kreatywność i pomysłowość. Prawda jest taka, że na tym rynku każdy mógł znaleźć firmę, która będzie mu odpowiadała. Na koniec wykładu wiedziałem już dobrze, do której firmy będę próbował dostać się na praktyki.
Los po raz kolejny się do mnie uśmiechnął. Agencja przyjęła mnie od razu i mogłem zacząć praktyczne szkolenie w firmie, która idealnie wpisywała się we wszystkie moje oczekiwania. Oni również zauważyli, że świetnie bym tu pasował – powiedzieli, że będą czekać aż skończę studia.